Cupping

Wil je van je spier- en gewrichtspijn af? Cupping ontspant.

Cupping therapie of Cupping massage is een behandeling die zijn traditie vindt in Oosterse geneeswijzen en al duizenden jaren oud is. Cupping wordt gebruikt om meridianen en acupunctuurpunten te behandelen. Hierdoor verbetert de doorbloeding in spieren en weefsels. Bovendien heft het stagnaties in de energiedoorstroming op.

Cupping zorgt voor diepe ontspanning

De Cupping dringt diep door. Tot in de bindweefsellaag die zich rond spieren en gewrichten bevindt. Ook het gebied tussen de wervels kan losgetrokken worden, wat masserend moeilijk te realiseren is. Door de negatieve druk van de cups wordt de afvoer van verhard vetweefsel bevorderd.

Wanneer cupping?

• Spier- en gewrichtsklachten
  • Rug-, nek- en schouderklachten
  • Pijnlijke menstruatie
  • Maag- en darmklachten
  • Chronische verkoudheid en astma
  • Hoest en beginnende griep

Lekkerder in je vel

Vooral bij spier- en gewrichtspijnen is het effect snel merkbaar. Door de diepe bindweefselmassage maak ik spieren en huid soepel en wordt bindweefselverslakking opgeheven. Na een Cupping behandeling voel je je mentaal en fysiek een stuk beter!

Cupping kan ook worden gebruikt als aanvulling bij cellulitus en andere afslankbehandelingen, omdat de cups het verwijderen van vocht en vet uit de cellen vergemakkelijkt.

De behandeling is niet altijd geschikt voor cliënten met hoge bloeddruk of bij zwangerschap. Bij spataderen kunnen de benen beter niet worden behandeld.

Wil je meer weten over Cupping: neem dan gerust contact op.

Foto's van behandelingen en lessen

• Stoelmassage
  • Do-In les moeder kind
  • Do-In les